Vilkår og betingelser for brug og salg

Hvis du har spørgsmål vedrørende vores vilkår og betingelser eller vores returpolitik, bedes du kontakte os via chat eller e-mail på [email protected].

Vores kontoradresse:

Cited BV
Louizalaan 367
1050 Brussels
Belgium

Phone: +32 483 02 46 42
E-mail: [email protected]

Virksomhedsregistrering og moms: BE0896 938 016

Vilkår og betingelser for brug og salg på www.carpetstorelx.dk

Returneringsadresse:

Se venligst vores returinstruktioner eller kontakt os via chat eller e-mail vedrørende den korrekte returadresse, der skal bruges til returnering af køb, hvis du foretrækker at arrangere din egen kurertjeneste i stedet for at bruge vores returservice.

1 – Webshop

1.1. Disse generelle salgsbetingelser gælder for salg af tæpper og tilbehør via internettet af Cited BV, Avenue Louise 367, 1050 Bruxelles, og/eller af dets tilknyttede partnere, i det følgende benævnt “leverandøren”. Disse generelle vilkår og betingelser har altid forrang for alle andre vilkår og betingelser fra kunden. Yderligere betingelser fra kunden er udelukket, undtagen hvis de på forhånd er skriftligt og udtrykkeligt accepteret af os.

1.2 Vores webshop har et SLL-sikkerhedscertifikat. Det betyder, at vi overholder alle lovkrav vedrørende sikkerheden af dine personlige data og betalingsoplysninger. Vi bestræber os på løbende at forbedre sikkerheden af dine data og vil rapportere ethvert misbrug til de kompetente myndigheder.

1.3. Vi videregiver aldrig dine personlige oplysninger til tredjeparter. Hvis vi ønsker at videregive dine personlige oplysninger til tredjeparter, vil vi altid bede om dit forudgående samtykke.

2 – Priser

2.1. De priser, der er anført i vores webshop, er inklusive moms. Hvis du besøger vores websted fra et land uden for EU, vises priserne uden moms, og dit køb foretages uden moms via betalingssiden.
Eventuelle gebyrer for forsendelse af et produkt vil være synlige i din indkøbskurv, når du har tilføjet et produkt til din indkøbskurv.

2.2. Når du giver os tilladelse til automatisk at debitere et beløb fra dit kontonummer, er du forpligtet til at oplyse os et korrekt kontonummer. Misbrug eller svig vil blive straffet og anmeldt til de kompetente myndigheder. I sådanne tilfælde vil der også blive foretaget en indberetning til de kompetente myndigheder.

2.3. Vi forbeholder os ret til at ændre priserne på vores produkter til enhver tid. Den pris, der vises sammen med produktet på hjemmesiden, kan dog ikke ændres under dit køb. Du betaler det beløb, der er synligt sammen med produktet, og som også er bekræftet over for dig på tidspunktet for dit elektroniske køb.

2.4. Hvis du køber et produkt i en periode, hvor der ikke er noget kampagnetilbud i kraft, kan du ikke efterfølgende være berettiget til at få rabat på det samme produkt, som du har købt tidligere.

3 – Bestillinger

3.1. En kontrakt er gyldigt indgået, så snart du modtager en bekræftelse af din ordre fra os pr. e-mail efter at have afgivet en ordre i vores online shop eller ved at modtage vores bekræftelse af din ordre efter at have sendt os en e-mail med en anmodning om at afgive en ordre.

3.2. Som kunde er du forpligtet til at opfylde din betalingsforpligtelse over for webshoppen. Hvis du ikke betaler inden for den fastsatte frist, sender vi dig en påmindelse. Hvis du stadig ikke har betalt efter 14 dage, vil der blive opkrævet omkostninger. Hvis du efter flere påmindelser stadig ikke har betalt det skyldige beløb, vil et inkassobureau få ansvaret for at inddrive det udestående beløb. Hvis du handler på vegne af en juridisk enhed, skal du have fuldmagt til at underskrive. Hvis du ikke er bemyndiget til at underskrive, gælder forpligtelsen for dig som privatperson.

3.3. Når du har foretaget dit køb, sender vi dig en skriftlig bekræftelse af dit køb via e-mail. Her står det, hvilket produkt du har købt, hvad det koster, og hvor du kan henvende dig med eventuelle klager og kommentarer.

3.4. Vi er forpligtet til at levere produktet eller varen til dig inden for 30 dage. Hvis varen på grund af uforudsete omstændigheder ikke er tilgængelig inden for denne periode, giver vi dig skriftlig besked. Efter udløbet af disse 30 dage refunderer vi enhver allerede betalt købspris. Dette kan aldrig være mere end 100 % af det samlede købsbeløb. Hvis du på forhånd har angivet, at en erstatningsartikel også er en mulighed for dig, vil vi dog levere dig et erstatningsprodukt eller en erstatningsartikel, der så vidt muligt opfylder dine krav. Du kan naturligvis på forhånd angive, at du ikke ønsker dette.

3.5. Leveringen af produkter til udlandet kan tage lidt længere tid end en levering i Belgien. Eventuelle omkostninger, der opkræves for forsendelse til en adresse i udlandet, vil være synlige for dig, når du fortsætter med at købe produktet.

3.6 Hvis du ønsker at bestille mere end ét tæppe, bedes du kontakte os på forhånd på [email protected] for at tjekke tilgængelighed og aftale passende bytte- og returbetingelser, der kan gælde for din ordre. Vi forbeholder os retten til at afvise ordrer på mere end ét tæppe uden forudgående samråd med vores salgsafdeling.

3.7 Vi forbeholder os ret til at forsinke eller afvise ordrer, hvis en transaktion indeholder ufuldstændige data eller data, der ikke kan verificeres, eller hvis der er mistanke om misbrug og/eller svindel.

3.8 Hvis vi ikke med rimelighed kan fastslå disse oplysninger eller løse disse problemer, vil der blive udstedt en tilbagebetaling for det kort, der blev brugt på købstidspunktet, minus eventuelle ikke-refunderbare betalingsgebyrer, der er påløbet og opkrævet af betalingsformidleren. Der tilbydes ingen anden form for tilbagebetaling eller kredit, og der vil heller ikke blive foretaget nogen tilbagebetaling til et kort eller en konto hos en tredjepart.

3.9 For at forhindre misbrug og/eller svindel forbeholder vi os ret til at fratrække eventuelle ikke-refunderbare betalingsgebyrer, der opkræves af den anvendte betalingsformidler i tilfælde af annullering af en ordre.

4 – Tidsrum til eftertanke

4.1. Du har altid 30 dages betænkningstid efter levering af produkter, der er købt via vores websted. Hvis du ønsker at returnere dit køb, betaler du kun forsendelsesomkostningerne for returnering af det pågældende produkt, hvis du vælger ikke at benytte dig af vores gratis byttetilbud, hvor du vælger enten et andet tilsvarende tæppe fra vores sortiment eller den samme model i en mindre eller større størrelse.
Hvis du ønsker at returnere et produkt, skal du sende din anmodning om returnering til [email protected] med angivelse af ordrenummeret.

4.2. Produkter, der returneres til os, skal være i perfekt stand og have den originale emballage.

5 – Reklamationer og garanti

5.1. Reklamationer over købte produkter skal altid meddeles os pr. e-mail eller anbefalet brev inden for 30 dage efter levering. Vores medarbejdere svarer normalt inden for 24 timer efter modtagelse af en klage.

5.2. Klager over selve produktet skal også meddeles os skriftligt pr. e-mail. Vi beder dig venligst om at beskrive din klage så præcist som muligt. Hvis vi ikke selv kan behandle og løse din klage, kontakter vi producenten eller grossisten på dine vegne og formidler den for dig som mægler.

5.3. Klager behandles normalt af os inden for 14 dage. Behandlingen af en klage foregår altid skriftligt. Vi bestræber os altid på at give dig fremragende service og fuld tilfredshed til enhver tid.

5.4. Der gælder en garanti for alle de produkter, vi leverer til dig. Hvor længe denne garanti gælder, afhænger af produktet og producenten. Du nyder altid godt af de minimumsgarantibetingelser, der er fastsat i den europæiske lovgivning om forbrugerbeskyttelse.
Du kan altid kontakte os for at få oplyst den nøjagtige garantiperiode for et specifikt produkt. Hvis du opdager en defekt eller fejl ved en af vores varer, bedes du give os besked inden for 48 timer efter levering.

5.5. Hvis produktet viser en defekt inden for garantiperioden, som skyldes en fabrikationsfejl, kan du stole på de garantier, som producenten af produktet tilbyder.

6 – Ansvar

6.1. Selv om vores produkter er omhyggeligt udvalgt af os, er det muligt, at et produkt, som du køber, på grund af produktets art ikke helt lever op til dine forventninger. I dette tilfælde fraskriver vi os ethvert ansvar over for os og minder dig om, at du bærer det fulde ansvar for brugen af de produkter, du har købt hos os.

6.2. Leverandøren er ikke ansvarlig for eventuelle skader, som de leverede varer eller tjenesteydelser kan forårsage direkte på køberen og dennes varer og ansatte, eller som kan opstå som følge af brugen af de leverede produkter, leverede tjenesteydelser og/eller arbejder udført af leverandøren.

6.3. Leverandøren er heller ikke under nogen omstændigheder ansvarlig for indirekte skader, herunder handelstab, som f.eks. personaleomkostninger, øget risiko for fejl, skade på omdømme, nedsat pålidelighed, manglende besparelser, tabt fortjeneste, distributionsomkostninger osv.

6.4. Køberen skal erstatte leverandøren for alle skader og omkostninger, der måtte opstå som en direkte eller indirekte følge af krav og/eller krav fra tredjemand i forbindelse med disse skader.

6.5. Leverandøren kan desuden ikke holdes ansvarlig for krav, som tredjemand fremsætter på vegne af køberen.

6.6. Leverandøren skal altid gøre sit yderste for at levere ordrerne rettidigt i overensstemmelse med den aftale, der er indgået om leveringstidspunktet. Leverandøren kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader, der måtte opstå som følge af en eventuel forsinket levering af varerne eller tjenesteydelserne.

6.7. Kunden er alene ansvarlig for den korrekte brug af produktet, tjenesten eller softwaren under hensyntagen til specifikationerne, dokumentationen og vejledningen for det pågældende produkt.

6.8. Alle tvister, der opstår i forbindelse med denne aftale, er underlagt belgisk lov. For alle tvister, der opstår i forbindelse med denne aftale, er det Bruxelles-domstolen, der er kompetent.

7. Kontakt os

Hvis du har spørgsmål vedrørende vores salgs- eller returbetingelser, bedes du kontakte os på [email protected]