Vi står til din tjeneste!

Spørgsmål og svar om service

Vi står til din rådighed alle ugens dage for at hjælpe dig med din søgen efter det perfekte luksustæppe til den bedste pris.

Find svaret på dine spørgsmål om vores service i de ofte stillede spørgsmål nedenfor, eller kontakt os via chat, e-mail eller telefon, hvis du ønsker personlig assistance under dit besøg.

.

Leveringer og returneringer

  • Gratis levering i EU
    Vi tilbyder gratis levering i EU for alle ordrer fra €90 og opefter. For leverancer til destinationer uden for EU kan der blive opkrævet en begrænset forsendelsesomkostning, og prisen vil blive vist på betalingssiden.
  • Leveringstid
    Leveringstiden er normalt 3 til 5 dage. For ekstra store tæpper med en bredde fra 240 cm og opefter kan leveringen tage 1 til 2 dage længere. Hvis et tæppe er midlertidigt udsolgt, kan leveringstiden tage længere tid. I så fald kontakter vi dig hurtigt og giver dig flere detaljer om den forventede leveringstid sammen med de forskellige muligheder for, hvordan du kan fortsætte med din bestilling.
  • Fri udveksling
    Hvis det tæppe, du har modtaget, ikke passer perfekt til din indretning, kan du ombytte det helt gratis til en anden model i samme eller højere prisklasse. Du kan også bytte tæppet til den samme model i en størrelse mindre eller større, hvis størrelsen ikke var perfekt til dit rum. Hvis det er relevant, er det kun den eventuelle prisforskel mellem tæpperne, der skal afregnes via en tilbagebetaling til dig eller en betaling til os.
  • Priser for returservice, når du ikke bruger vores tilbud om gratis ombytning
    Hvis du ønsker at få pengene tilbage for dit køb i stedet for at bruge det gratis byttetilbud med afhentning hjemme, så kan du enten:

    1. Returnere tæppet til vores returadresse via en transportør, som du selv arrangerer, i hvilket tilfælde du vil modtage en fuld refusion for din ordre, eller
    2. Brug vores returservice, hvor returomkostningerne trækkes fra den refusion, vi foretager. De forskellige returmuligheder og priser er angivet nedenfor.

      OPTION 1: Returservice uden afhentning i hjemmet

      Fås kun til tæpper med en maksimal bredde på 170 cm.

      • Tæppebredde op til 90 cm = €29,00
      • Tæppebredde mellem 100 cm – 170 cm = €34,00


      OPTION 2: Returservice med afhentning i hjemmet

      Fås til alle tæppestørrelser.

      • Tæppebredde op til 90 cm = €34,00
      • Tæppebredde mellem 100 cm – 170 cm = €39,00
      • Tæppebredde mellem 180 cm – 230 cm = €54,00
      • Tæppebredde mellem 240 cm – 290 cm = €129,00
  • Returnering af et tæppe
    Du kan bytte/returnere et tæppe op til 30 dage efter levering af tæppet. Bemærk venligst, at tæppet skal være i perfekt og ubrugt stand. Vi beder dig om at kontakte os via e-mail inden for 72 timer efter modtagelsen af tæppet, hvis tæppet ikke passer til dit interiør, så vi kan hjælpe dig med at få tæppet byttet/returneret.
    Du skal blot svare på den ordrebekræftelsesmail, du har modtaget fra os, så kontakter vi dig med det samme for at arrangere returforsendelsen. Bemærk venligst, at specialfremstillede tæpper ikke kan returneres eller ombyttes, undtagen hvis der er tale om en produktionsfejl, og i så fald ombytter vi det defekte tæppe.
  • Hvor sendes tæpperne fra?
    Vores tæpper sendes fra lagre i EU, for det meste fra Belgien.
    Kunder i EU er fritaget for at betale importafgifter for tæpper, der sendes fra vores placeringer og EU, så der er INGEN ekstra gebyrer ud over det, der opkræves på betalingssiden.
  • Hvordan kan jeg spore min ordre?
    Du vil modtage sporingsoplysninger om din ordre via e-mail (og i nogle tilfælde via sms), så snart din ordre er afsendt. Sporingsoplysningerne er ikke tilgængelige på din kundekonto, så hold øje med sporingsoplysningerne fra transportøren, som du modtager via e-mail.
  • Hvad sker der, hvis jeg ikke får leveret min ordre?
    Hvis du går glip af en levering fra en UPS-chauffør, skal du være opmærksom på, at chaufføren automatisk vil forsøge at levere tæppet igen den næste arbejdsdag. Du vil modtage detaljer med et nyt estimeret ankomsttidspunkt via e-mail.
    Når du misser en levering fra en chauffør fra et andet transportfirma, vil chaufføren normalt efterlade en seddel i din postkasse med flere detaljer om leveringsforsøget og instruktioner til at planlægge en ny levering. Du kan også blive kontaktet pr. telefon efter et mislykket leveringsforsøg, eller hvis chaufføren har problemer med at finde leveringsadressen.
    Du skal blot kontakte os via e-mail ved at svare på den ordrebekræftelses-e-mail, som du modtog, da du placerede din ordre hos os, hvis du støder på problemer med modtagelsen af din ordre fra transportøren.

Priser, rabatter og betalinger

  • Sådan fungerer din garanti for bedste pris?
    Du skal blot sende os linket til det bedre online-tilbud, du har fundet, ved at starte en chat i vores onlinebutik eller ved at sende os en e-mail. Bekræft venligst den størrelse, du er interesseret i, så tjekker vi hurtigt tilbuddet og vender tilbage med en rabatkode, der giver dig mulighed for at købe tæppet med yderligere 25,00 € rabat på den bedre pris, du har fundet. Dette tilbud gælder for tilbud på identiske, nye tæpper, der tilbydes online, med undtagelse af tæpper, der tilbydes som lagersalgsvarer med en rabat fra 40% og opefter på mærkets vejledende udsalgspris..
  • Tilbyder du B2B-handelsrabatter?
    Vi tilbyder faktisk handelsrabat til arkitekter, indretningsarkitekter og butiksejere.
    Du skal blot kontakte os via e-mail eller chat, så giver vi dig en permanent rabatkuponkode, som du kan bruge permanent i vores onlinebutik.
  • Hvilke betalingsmetoder tilbyder du?
    Du kan se alle tilgængelige betalingsmuligheder nederst på hver side i vores onlinebutik samt på betalingssiden.
  • Kan jeg betale sikkert i din onlinebutik?
    Absolut, vores onlinebutik er beskyttet med et digitalt SSL-certifikat, der bekræfter en hjemmesides identitet og derefter krypterer oplysninger, der sendes fra hjemmesiden til serveren ved hjælp af SSL-sikkerhedsteknologi. Det siger til brugerne, at du er den, du siger, du er, og at udstederen har bekræftet, at det er sandt. Du kan verificere dette certifikat i din webbrowsers adresselinje, hvor du finder et hængelåssymbol lige før adressen på vores hjemmeside er synlig.
    Selve onlinebetalingerne behandles sikkert af Stripe.com, en af de tre største onlinebetalingsvirksomheder i verden.

Valg af den perfekte tæppemodel og -størrelse

  • Hvordan vælger jeg den perfekte tæppestørrelse til mit rum?
    Vi har lavet en tæppekøbsguide for at hjælpe dig med at vælge den perfekte tæppestørrelse til dit rum. For yderligere at hjælpe dig med at vælge den perfekte størrelse til rummet, kan du bruge aviser eller sengetøj til at dække det gulvområde, hvor du vil placere et nyt tæppe.
    Du kan også sende os nogle billeder af dit rum via e-mail for at få yderligere hjælp til at vælge den perfekte model eller størrelse.
  • Har du et eksempel på en service?
    Vi har faktisk en prøveservice, og vi kan tilbyde prøver på de fleste af de luksustæpper, vi har i vores sortiment. Du skal blot kontakte os via e-mail, hvis du gerne vil modtage op til tre prøver for at evaluere farve og kvalitet, før du køber. Nævn venligst den eller de modeller, du er interesseret i, og størrelsen på det eller de tæpper, du overvejer at købe.
  • Hvordan kan jeg kontrollere, om et tæppe er egnet til brug med gulvvarme?
    Hvorvidt et tæppe er kompatibelt med gulvvarme eller ej, er angivet for de fleste tæpper nederst på hver produktside under den klikbare faneknap ‘YDERLIGERE INFORMATION’. Hvis denne information ikke er angivet under denne fane, og du ønsker at få det bekræftet, bedes du kontakte os via e-mail.
  • Kan jeg bestille et tæppe i en specialstørrelse?
    Et begrænset antal mærker tilbyder specialfremstilling. Kontakt os via chat eller e-mail, hvis du er på udkig efter et specialfremstillet tæppe, så vi kan bekræfte, om det er muligt, og hvad leveringstiden og prisen vil være.

Vedligeholdelse og rengøring

  • Regelmæssig vedligeholdelse: Støvsugning
    Det er vigtigt for dit tæppes levetid, at du støvsuger dit tæppe fra købsdagen cirka en gang om ugen. Gør det helst med en elektrisk børstestøvsuger. En børstestøvsuger fjerner støv og snavs mere effektivt end en støvsuger, der er udstyret med et justerbart gulvmundstykke. Det sikrer, at tæppets stænger børstes op, og som resultat bevares det oprindelige udseende meget længere. Tjek mindst en gang om måneden, om støvfilteret skal renses eller udskiftes.
  • Midlertidig vedligeholdelse på egen hånd
    Hvis dit tæppe er let at samle op, skal du først ryste det udenfor og derefter lægge det over en tørresnor og slå det, helst på bagsiden af tæppet. Tag derefter tæppet ind og støvsug det. Vær opmærksom på, at når du forsøger at rengøre et stort, tungt tæppe, skal du bruge et stærkere ophængningssystem end en tørresnor til at hænge tæppet på.
    Du kan selv rengøre dit tæppe manuelt med James.eu og et frottéhåndklæde. Hvis du behandler dit tæppe regelmæssigt og korrekt med James fra købsdagen, vil dit tæppe holde sig pænt og friskt længere, da James tilbyder overfladerensningsprodukter, som renser toppen af garnerne.
    Tip 1: Sørg for at læse instruktionerne, der følger med rengøringsprodukterne fra James, meget omhyggeligt.
    Tip 2: Hvis det er muligt, skal du ofte vende tæppet 90° eller 180° efter midlertidig vedligeholdelse.
  • Midlertidig vedligeholdelse af en professionel tæpperenser
    Tæppet er berettiget til mellemrengøring, når dannelsen af gangbaner ved lokal tilsmudsning bliver så mærkbar, at støvsugning ikke længere giver et tilfredsstillende resultat. Hvis du ikke kan eller ønsker at rengøre dit tæppe manuelt med James’ rengøringsmidler, kan tæppet rengøres af et lokalt professionelt rengøringsfirma, som vil kunne bruge den rette rengøringsmetode til din tæppetype.
  • Fjernelse af pletter
    Pletter skal helst behandles med det samme. Sørg for aldrig at bruge sæbe, når du forsøger at fjerne pletter på dit tæppe!
    Ved friske pletter skal du straks fugte en bomuldsklud med koldt vand, derefter vride kluden i vasken og placere den fugtige klud på pletten. Lad kluden ligge på det plettede område, indtil det er tørt. Du må ikke duppe eller gnide, da det kan forårsage permanent skade på tæppet.
    Hvis pletterne bliver ved med at være der, kan du få råd og rengøringsprodukter fra James.eu, et hollandsk firma, der har specialiseret sig i tæppe- og gulvrengøringsløsninger og tilbyder ca. 1400 forskellige pletløsninger.
    Hvis du er i tvivl om den bedste behandling af en plet, skal du slet ikke foretage dig noget og lade pletten tørre. Besøg James‘ hjemmeside, send en e-mail til [email protected] eller ring til James’ supportlinje på +31 77 327 80 00 for at få pålidelig rådgivning.
  • Forebyggelse af pletter og opbevaring
    For at undgå pletter og sikre tæppets levetid anbefaler vi, at du lægger måtter foran dit hjem, så der ikke kommer snavs ind i dit hjem.
    Hvis gulvet i dit hus dels er tæppe, dels hårdt gulv (træ, sten, natursten), skal du være opmærksom på følgende: Når du har rengjort det hårde gulv med sæbe, skal du skylle det omhyggeligt med rent vand. Indtørrede sæberester fra et hårdt gulv kan transporteres til tæppet via skosåler. Disse klæbrige sæberester får tæppet til at blive snavset hurtigere.
    Når du har rengjort gulvet, skal du også sørge for, at alt rengøringsmiddel og vand under tæppet er tørret helt op. Eventuelle tilbageværende væsker eller rester kan ændre egenskaberne på tæppets forside eller bagside og kan beskadige dit gulv.
    Bemærk, at hverken vi eller producenten kan holdes ansvarlige for eventuelle skader på gulvet. For at sikre, at dit gulv er beskyttet, skal du bruge et certificeret underlag og følge de samme råd som ovenfor.
    Når du opbevarer dit tæppe, skal du altid rulle det med oversiden udad og pakke det ind i en ren klud for optimal beskyttelse. Fold eller opbevar IKKE dit tæppe i en tæt plastikpose.

Beskyttelse af kundekøb og garantier

  • Producentgaranti
    Har du modtaget et tæppe med en produktionsfejl, som ikke er blevet opdaget under kvalitetskontrollen, eller er der noget andet galt med tæppet, f.eks. en betydelig farveforskel i forhold til producentens produktbilleder, som vi har offentliggjort i vores onlinebutik?
    kontakt os via e-mail med en beskrivelse af problemet og nogle fotos, så vi kan hjælpe dig med at få den uheldige situation undersøgt og løst med det samme.
  • Beskadigede eller defekte produkter
    Har du modtaget et tæppe, der er blevet beskadiget under transporten, eller som har en produktionsfejl, der ikke blev opdaget under producentens kvalitetskontrol? Kontakt os venligst via e-mail med en beskrivelse af problemet og nogle fotos, så vi kan hjælpe dig med at få den uheldige situation undersøgt og løst omgående.Sørg for at kontrollere pakken for eventuelle skader forårsaget under transporten på leveringstidspunktet på din leveringsadresse, og bed chaufføren om at rapportere skaden på en underskrevet kopi af følgesedlen, som du skal modtage en kopi af. Dette vil forhindre, at chaufføren rapporterer til systemet, at pakken er blevet modtaget af dig i god stand.
  • Tolererede forskelle i størrelse og form
    Selv om tæppeproducenterne gør deres bedste for at væve deres tæpper i de nøjagtige mål, der er angivet i deres kataloger, kan der være en begrænset forskel i målene på det tæppe, du modtager. Dette skyldes stoffets natur, som kan udvide sig eller krympe under påvirkning af temperatur og fugtighed, samt den manuelle efterbehandling af visse tæpper, som kan føre til små ufuldkommenheder i siderne.
    Den tolererede forskel i tæppestørrelse er mellem 2,5% og 5% for de mærker, vi arbejder med. Hvis forskellen er for betydelig og for synlig, skal du blot kontakte os via e-mail med en beskrivelse af uoverensstemmelsen ledsaget af nogle fotos, så vi kan evaluere problemet og hjælpe med at få en sådan situation løst.
  • Farveforskelle
    De produktbilleder, vi får fra de forskellige tæppemærker, vi samarbejder med, er af meget høj kvalitet og i de fleste tilfælde meget pålidelige. Takket være lyssætningen i de fotostudier og interiører, hvor tæpperne fotograferes, ser tæpperne for det meste ud, som man ville forvente, at de ville se ud i normalt dagslys. Men på grund af forskellene i farve, lysstyrke og kontrast på de mange forskellige digitale skærme fra mobile enheder og stationære computere på markedet, kan du opleve, at farverne eller farvetonen på det tæppe, du modtager, er noget anderledes end forventet. Derfor anbefaler vi, at du vurderer produktbillederne på to forskellige skærme/enheder, hvis det er muligt, så du kan kontrollere, om farverne ser ens eller lignende ud på begge enheder, i hvilket tilfælde du kan konkludere, at du sandsynligvis ser farverne i realistiske farvetoner.
    Vi anbefaler også, at du vurderer alle de medfølgende fotos af et bestemt tæppe og ikke kun det første foto i vores produktgalleri, som viser tæppet helt forfra. De ekstra stemningsbilleder viser tæppet i forskellige vinkler og belysninger, så du kan se, hvordan tæppets farve(r) kan ændre sig i forskellige omgivelser.
    I det sjældne tilfælde, hvor du modtager et tæppe med betydelige farveforskelle, skal du blot kontakte os via e-mail med en beskrivelse af uoverensstemmelsen ledsaget af nogle fotos, så vi kan evaluere dette og hjælpe med at få en sådan situation løst.
  • Bølger og fluffing
    Når et fladvævet tæppe (som f.eks. Louis De Poorteres fladvævede tæpper) er nyt og lige er blevet rullet ud af emballagen, hvor det kan have ligget i flere uger eller måneder, er det helt normalt, at det ikke ligger helt fladt med det samme, når det installeres i dit rum. Du kan også opleve, at der dannes bølger i tæppet, når det lige er blevet installeret. Lad tæppet falde til ro og vænne sig til sit nye hjem, så vil du opleve, at dit nye tæppe ser perfekt ud inden for de næste par dage eller muligvis efter to til tre uger.
    Hvis du har købt et håndtuftet uldtæppe, skal du være opmærksom på, at dit nye tæppe muligvis skal støvsuges et par gange, før det holder op med at fnugge uld de første uger.

Er moms inkluderet?

Ja, moms er inkluderet i de produkter, der tilbydes i vores onlinebutik, når du vælger en leveringsadresse i EU eller Storbritannien. Du vil således IKKE blive opkrævet yderligere moms eller importafgifter, hvis du bestiller et tæppe, der sendes fra vores lagre i EU eller Storbritannien, undtagen hvis du vælger en leveringsadresse i Schweiz, Norge eller i et andet land uden for EU.

Skal jeg betale told på tæpper fra EU?

Når du afgiver en ordre i vores onlinebutik og vælger en leveringsadresse i EU eller Storbritannien, betaler du ikke importafgifter for tæpper, der sendes fra vores lagre i EU eller Storbritannien, så der er INGEN ekstra gebyrer ud over det, der opkræves på betalingssiden.

Kun kunder fra andre lande uden for EU som Schweiz og Norge bliver opkrævet importafgifter, som varierer fra land til land. Kunder i Schweiz bliver f.eks. opkrævet 7,7 % i importafgifter, som betales online via transportfirmaet. Kunder i Schweiz bliver ikke opkrævet moms, når der er valgt en leveringsadresse i Schweiz, men bliver i stedet opkrævet schweizisk moms på ordrer over 300 CHF.